Туризмді қалай дамытуға болады?
qarmaqshy-tany.kz Қазіргі әлемді жарнамасыз елестету мүмкін емес. Үйде радио тыңдағанда немесе теледидар көргенде, көшеде маңдайшалар мен қабырғалық жапсырмалар түрінде, газеттерде, журналдарда және тіпті біз оқитын кітаптарда да бар. Жарнама кейде тітіркендіреді, кейде күлдіреді, тіпті көңіл көтереді.
ФотоЖарнама – ерте заманнан бері назар аударуға бағытталған қарымқатынас немесе хабарлау тәсілі ретінде өз бетінше бар құбылыс. Оның тарихы өндірістің, тауар айырбасының, жалпы қоғамның дамуымен тығыз байланысты. Қазіргі әлемде жарнама жетекші орынға мықтап ие болды және экономикалық, ақпараттық-коммуникациялық, жалпы мәдени феномен ретінде алдыңғы қатарға шығады (яғни жарнама бұқаралық мәдениеттің ең таңғаларлық құбылыстарының бірі болып табылады). Жарнама туризмге, әдетте қысқа, көркем түрде көрсетілген, эмоционалды түрде боялған және әлеуетті тұтынушылардың санасына туристік өнімдер мен туристік кәсіпорындар туралы ең маңызды ақпарат пен фактілерді тасымалдайды. Ол маркетингтік коммуникациялардың кез келген басқа түрлері сияқты, туристік компанияның стратегиясын жүзеге асыруда маңызды рөл атқарады, қоғамға әлеуметтік-мәдени және психологиялық әсер етеді. Өркениетті жарнама – бұл қоғамдық сананы манипуляциялау емес, тұлғаның өзін-өзі дамытуға бағытталған өзекті қажеттіліктерін қалыптастыруы.
Туризмдегі жарнама туристік өнім мен тұтынушы арасындағы жанама байланыстың бір түрі болып табылады. Бұл компанияның жарнамасы әлеуетті туристерді осы компания мен оның өнімін таңдауға, тұтынушыларды таңдауының дұрыстығына сендіруі керек дегенді білдіреді. Жарнама сату көлемін арттыруға мүмкіндік береді.
Тиімді туристік жарнаманы құру үшін осы саланың ерекшеліктерін ескере білу керек және мұндай жарнаманың бірнеше аспектілерін бір кешенге біріктіру қажет. Бұл сондай-ақ белгілі бір турды немесе қызметті жүзеге асыратын және әдемі фотосуреттер немесе жарнамалық роликтер, жақсы ұсынылған толық және сенімді ақпарат сияқты тартымды элементтердің көмегімен берілетін көркем бейненің бір түрі, яғни белгілі бір мақсатты аудиторияны тарту.
Қажетті жарнама – серіктестерге компания туралы ақпарат беруге арналған жарнама. Мұндай жарнама арқылы компания қызметкерлерді, делдалдарды тартады, сонымен қатар логистикалық ресурстарды іздейді немесе сатады (мысалы, кеңселер, көліктер, жиһаздар, оргтехника).
Қазіргі заманғы туризм қызметкерлерге жыл сайын берілетін демалыстың арқасында пайда болды, бір жағынан бұл адамның демалу құқығын мойындау, бұл адамдар мен ұлттар арасындағы өзара түсіністік факторының дамуына ықпал етеді. Дүниежүзілік туристік ұйымға, мамандандырылған халықаралық туристік ұйымдарға және мемлекеттің туризмді дамыту саясатына талдау жасау мемлекеттің әлеуметтік және мәдени экономикасына әсер ететін іс-әрекеттер деп түсіндіріледі. Жарнама сату көлемін арттырудың негізгі құралы саналады. Осылайша, туристік фирмалар өз өнімдерін өткізу нарығының ауқымдылығын, пайданың өсуін, тұрақты және жоғары жалақыны, болашаққа тұрақтылық пен сенімділікті, ұжым арасындағы достық қарым-қатынасты қамтамасыз етеді. Жарнама арқылы нарықпен кері байланыс орнатуға болады. Бұл мүмкіндік тұтынушылар арасында туристік қызметке сенім тудырады және осы сезімді қалыптастырады, туристік қызметтердің алға жылжуы мен өзгерістердің жүзеге асырылуын бақылайды. Жарнаманың тұтынушыға бағдарлануын қарастыра отырып, оны тұтынушыға әсер ету құралы ретінде ғана емес, сұранысты реттеу құралы ретінде де қарастыруға болады.
Аяжан НАҒЫМАНОВА,
академик С.Жиенқұлов атындағы
Байқоңыр жоғары колледжінің арнайы пән оқытушысы